Senin, 09 November 2015

Menjerit berpanjangan atau menjerit Boleh Lakukan Kerosakan serius kepada lipatan vokal anda dan Tekak!

Menjerit berpanjangan atau menjerit Boleh Lakukan Kerosakan serius kepada lipatan vokal anda dan Tekak!

Super Bowl adalah cepat menghampiri dan ada satu keputusan yang saya boleh meramalkan: serak dan sakit kerongkong. Ada juga yang mungkin mengalami kehilangan suara pada akhir malam. Masalah ini dikenali sebagai penyalahgunaan vokal dan ia boleh membawa kepada masalah yang serius untuk bercakap suara anda.

Ada yang boleh menjerit atau menjerit pada setiap hari dan tidak pernah melakukan apa-apa kerosakan. Majoriti penduduk, bagaimanapun, tidak boleh.

Menjerit atau menjerit, kebanyakan orang mengangkat nada suara dan tolak permintaan mereka dari kerongkongannya dan kotak suara. Ini adalah apa yang frasa menjerit di bahagian atas paru-paru anda benar-benar bermakna. Malangnya, ini adalah perkara terakhir yang anda mahu lakukan untuk suara anda.

Bukan sahaja menjerit mungkin menyebabkan penyalahgunaan vokal, tetapi ia juga menyakitkan telinga pendengar anda dan SAPS tenaga anda untuk boot! Ia memerlukan banyak kerja dan tenaga menjerit atau menjerit dalam tempoh masa yang lama.

Apabila saya mengajar orang lain bagaimana untuk mencari suara sebenar atau mereka yang sebenarnya, salah satu teknik kami meliputi adalah unjuran. Unjuran adalah keupayaan untuk meningkatkan jumlah anda tanpa menjerit. Dengan mengunjurkan suara anda, anda segera menghapuskan haus dan lusuh pada tekak anda dan lipatan vokal yang bermaksud tidak penyalahgunaan lebih vokal.

Mengunjurkan suara juga memerlukan kerja lebih kurang dan banyak kurang tenaga. Di samping itu, suara yang diunjurkan tidak menyakitkan telinga pendengar anda. Apabila anda menjerit, anda pasti membuat orang lain di kawasan itu tidak selesa. Bayangkan Fran Drescher menjerit; kini imej James Earl Jones tinggikan suara beliau. Bekas akan mengangkat padang dia - yang kedua akan kuasa bunyinya dari rantau pertengahan batang tubuh beliau.

Dalam usaha untuk meningkatkan jumlah anda dengan betul, anda mesti menggunakan rongga dada anda untuk menguatkan suara dan otot pelvik anda untuk membantu kuasa kelantangan anda. Sumber sebenar kekuatan badan anda datang dari otot pelvis anda, juga dikenali sebagai ikat pinggang anda kekuatan. Apabila saya berada di kolej, profesor nyanyian saya menasihatkan saya untuk mencuba untuk mengangkat piano besar apabila saya datang ke nada yang tinggi. Saya mengambil nasihat dan beliau suara yang mengakibatkan sesuatu yang saya tidak pernah mendengar sebelum ini. Apa yang berlaku adalah bahawa untuk kuasa dan mencapai nota tinggi, saya perlu untuk menarik otot pelvik saya. Cuba untuk mengangkat piano tidak hanya itu!

Apabila anda menggunakan dada anda sebagai lembaga yang berbunyi utama anda, anda akan menemui bukan sahaja keupayaan untuk meningkatkan kelantangan anda tanpa menjerit tetapi lebih kaya, lebih dalam, bunyi yang salunan apabila anda bercakap. Hentikan menjerit; mula mengunjurkan; dan, anda masih akan mempunyai suara apabila Bowl Super berakhir.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar