Senin, 09 November 2015

Kava: Kesan sampingan Kava - Kesihatan, Politik dan Ekonomi

Kava: Kesan sampingan Kava - Kesihatan, Politik dan Ekonomi

Kava telah digunakan dalam perubatan seawal tahun 1920-an oleh syarikat-syarikat farmaseutikal Jerman. Ketika dunia mula menemui sifat-sifat indah Kava faedah dan cemburu ditetapkan dalam.

Ejen asing Enterprising mula bereksperimen dan membeli Kava di seluruh Pasifik dan menggunakan setiap bahagian tumbuhan. Seperti yang kita tahu sepenuhnya, hanya bahagian-bahagian basal dan sisi tumbuhan Kava telah digunakan secara tradisional di Pasifik. Bahagian udara loji mengandungi tahap Piper methysticine, yang merupakan kimia pertahanan semula jadi yang dihasilkan oleh tumbuhan untuk melindungi dirinya daripada haiwan menyemak imbas.

Sementara penjualan sintetik rawatan kebimbangan ubat valium dan lain-lain telah datang di bawah perhatian sebagai lebih rendah daripada Kava dari segi keberkesanan dan dari segi kesan-kesan sampingan negatif. Tetapi produk sintetik arus perdana adalah lombong emas industri farmaseutikal jadi ia adalah jelas dari awal lagi bahawa sesuatu yang telah memberi. Kava telah ditarik ke atas kerana menyebabkan Ketoksikan Hati. Banyak laporan dan kebimbangan telah dibangkitkan mengenai keselamatan Kava penggunaan dan bertumpu kebanyakannya kepada ketoksikan hati yang teruk, terutamanya mengenai kegagalan hati pada sesetengah orang yang telah menggunakan makanan tambahan yang mengandungi ekstrak Kava.

Walaupun ada hubungan muktamad telah ditubuhkan bahawa keadaan adalah hasil daripada komponen Kava, agensi-agensi kawal selia dadah adalah cepat untuk instate langkah peringatan dan Switzerland dan Perancis kemudiannya diharamkan Kava sepenuhnya. Ini diikuti oleh terbitan agensi kesihatan Kanada terhadap perintah berhenti jualan pada tahun 2002.

Pada tahun 2004 Amerika Syarikat CDC mengeluarkan laporan bahawa dipanggil bahawa status undang-undang Kava dipersoalkan, dan laporan mereka kemudiannya disokong oleh FDA. Seperti yang ternyata laporan menekankan penggunaan bahagian udara tradisional bukan guna habis tumbuhan, proses pengekstrakan (yang banyak bergantung kepada pelarut lain daripada pengekstrakan air tradisional yang digunakan di Kepulauan Pasifik). Ia juga menunjukkan pesakit berkenaan sudah mempunyai kebimbangan hati sebelum diperkenalkan kepada makanan tambahan. Di atas semua, selama berabad-abad banyak Kava digunakan dalam budaya Pasifik, terdapat hanya ada kes muktamad tunggal kesan hati yang buruk kepada penduduk asli.

Pada pemeriksaan lebih dekat Jerman Institut Persekutuan bagi Dadah dan Peralatan Perubatan (BfArM), yang merupakan orang pertama yang membangkitkan mengharamkan sepenuhnya Kava, bersetuju bahawa bukti yang tidak menyokong pendirian seperti itu. Oleh itu, BfArM bersetuju dengan pembatalan sebahagian daripada tindakannya. Pada tahun 2008 negara-negara anggota EU balik larangan itu sama sekali, banyak untuk menggembirakan negara-negara kepulauan Pasifik yang ekonomi telah mengalami amat akibat tindakan tersebut.

Hanya penggunaan Kava berat mempunyai kesan sampingan tetapi semua yang boleh balik sekali penggunaan dihentikan. Ini termasuk dermopathy, letusan bersisik kulit, yang sekali lagi boleh balik dengan menghentikan Kava digunakan. Kava minuman segar dari organ-organ basal unpeeled boleh menyebabkan berjalan mata merah. Ini adalah campuran tumbuh-tumbuhan pertahanan kimia dan hakikat bahawa beberapa pengguna berat yang kekal sehingga lewat malam setiap dagu malam ramai dengan rakan-rakan. Dengan penggunaan biasa kesannya adalah tidak wujud.

Pusat purba perdagangan Pasifik Kava terletak pada "Pulau Hilang" daripada Kuwae di tengah Vanuatu. Ia adalah minuman dijinakkan oleh nenek moyang kita, yang dinikmati oleh jiran Pacific kami, dan kini membuat gelombang di arena antarabangsa. Dalam masyarakat kontemporari Kava masih lagi rasa ingin tahu tidak berbahaya.

Sekarang reputasi Kava, minuman kebangsaan Vanuatu, telah dipulihkan, ia adalah yang paling sesuai untuk kita berkongsi shell Kava dengan rakan-rakan di seluruh dunia dan memberitahu mereka tentang sifat-sifat indah Kava. Bru membawa rasa limpahan kesejahteraan, persefahaman yang lebih mendalam, relaks dan tenang, keghairahan dan keamanan. Kava kami, herba hairanlah adalah gelap, misteri dan indah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar