Senin, 09 November 2015

Acupuncture Vs Yoga untuk Trigger Point Sakit

Acupuncture Vs Yoga untuk Trigger Point Sakit

Kesakitan bahagian dan berterusan adalah dua aduan yang sama daripada orang yang mengalami sakit pencetus mata. Biasanya kawasan yang terjejas termasuk otot di bahu, leher dan ikat pinggang pelvik. Gejala-gejala ini melemahkan bukan sahaja mengurangkan julat normal gerakan tetapi juga memberi kesan kepada postur badan yang betul. Apabila titik pencetus tompok diskret dan hyper-marah, mereka tidak betul-betul terletak pada kawasan badan yang menyakitkan. Mereka menghasilkan terpancar kesakitan dalam corak yang disebut, yang biasanya mengiringi lain-lain gangguan otot kronik. Mengakibatkan pencetus sakit mata daripada membangunkan tekanan atau ketegangan yang tidak wajar di gentian otot. Sementara rawatan farmakologi seperti suntikan pencetus mata dapat melegakan kesakitan dengan segera, lebih lama manfaat berkekalan biasanya berpengalaman dengan rawatan bukan farmakologi seperti akupuntur dan terapi yoga latihan.

Acupuncture Trigger Point Rawatan Sakit

Pencetus sakit mata mungkin disebabkan oleh kecederaan lama atau baru, lebih latihan, mekanik badan yang tidak betul dan postur badan yang lemah. Dalam hal ini, rawatan akupunktur boleh membantu kembali baki kepada otot anda. Ia menggunakan pendekatan manipulatif agresif dan terus kepada melegakan sesak otot dan ketegangan. Menggunakan gred diluluskan oleh FDA jarum akupunktur, ia merangsang gentian otot, menjana bergerak-gerak sukarela otot yang terletak di titik pencetus suspek. Ini menyebabkan pengurangan secara beransur-ansur dan penghapusan tekanan sakit penyebab dan ketegangan di rantau otot yang terjejas.

Selain melegakan otot anda daripada tekanan, akupunktur membantu memulihkan keseimbangan kepada fungsi biokimia badan. Salah satu manfaat yang dikenali adalah pengeluaran disegerakan sakit-membunuh biokimia seperti endorfin. Dalam mengembalikan keseimbangan ke otak dan fungsi sistem saraf, ia membantu mengawal tekanan darah, aliran darah dan suhu badan, yang secara tidak langsung memberi manfaat kepada urusan dan melegakan tekanan badan.

Manfaat Yoga

Sejak gejala melemahkan pencetus sakit mata mengurangkan pelbagai badan gerakan, ia menghalang memanjangkan penuh dengan otot. Ini menjadikan badan ketegangan otot terdedah dan tekanan, yang membawa kepada pembangunan lebih gangguan muskuloskeletal. Yoga membantu mencegah pelucutan berulang-ulang otot, gangguan sejuk dan mampatan iskemia, yang membuat badan terdedah kepada membangunkan titik pencetus.

Melakukan senaman yoga tetap membantu menguatkan dan memanjangkan otot. Ia membantu merangsang dan mengurut otot-otot, menjaga mereka kurang terdedah kepada kecederaan dan gangguan. Ia membantu betul dan memperbaiki postur. Oleh kerana ia berfungsi sendi yang berbeza dalam badan, ia menggalakkan pelinciran sendi dan pengukuhan ligamen dan tendon. Ia nada otot anda dalam cara-cara yang ia akan kurang lembik atau lemah apabila dikenakan ketegangan dan tekanan, yang dikenali untuk membangunkan titik pencetus dan sebab.

Kebaikan dan keburukan

Tidak seperti rawatan berasaskan dadah, ini kaedah rawatan bukan farmakologi seperti akupunktur dan yoga alamat sakit pencetus titik terus dari sebab-sebab dengan campur tangan minimum.

Tetapi manakala akupunktur secara umumnya selamat dan berkesan, orang mungkin mempunyai pendapat yang berbeza mengenainya. Sesetengah orang mungkin tidak pemikiran selesa bahawa mereka akan dimasukkan dengan pelbagai jarum rambut nipis dan bahkan mungkin merasa sakit semasa rawatan. Tetapi sementara orang mungkin mengalami kesakitan setempat minimum, beberapa rasa bertenaga selepas sesi akupunktur.

Sebaliknya, sesi yoga santai secara umumnya selamat untuk semua, kecuali individu yang mempunyai masalah kesihatan yang mendasari seperti penyakit jantung. Yoga berfungsi melalui kesakitan melalui pose terlatih dan penyelidikan yang memanjangkan dan menguatkan otot. Orang yang tidak selesa tentang jarum boleh cuba yoga. Ia kesan santai membantu melegakan tekanan badan dan ketegangan otot, yang secara langsung dikaitkan dengan mencetuskan mata. Walau bagaimanapun, ia adalah langkah yang bijak untuk bekerja dengan seorang pakar yoga dilatih untuk mengelakkan berlebihan regangan dan meneran otot terjejas.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar