Senin, 09 November 2015

Hem - Cari Ciri-ciri penyembuhan Herb (Bahagian 2)

Hem - Cari Ciri-ciri penyembuhan Herb (Bahagian 2)

Artikel ini berkaitan dengan sifat-sifat penyembuhan hem (Ganja Sativa). Ia menerangkan garis panduan mudah ini mengenai cara untuk menggunakan herba ini ketika berhadapan dengan pelbagai penyakit.

Sekam hem dan buah-buahan yang digunakan secara luaran sebagai ubat emolien dan anodyne, dan juga, untuk memampatkan dalam kes penyakit sendi, mastitis, radiculitis dan patah tulang.
Biji rami alu dan campuran serbuk dengan lemak babi. Memburuk-burukkan bidang buruk dengan pes untuk merawat luka terbakar, bengkak dan mendidih.
Campurkan minyak hem dengan madu dan meletakkannya di atas ketuat.
Mengurangkan buah-buahan rami untuk kepingan kecil dan menggunakannya untuk membuat merebus. Merebus ini digunakan untuk memampatkan mata dalam kes konjunktivitis.
Mentega hem digunakan untuk merawat mati pucuk.
Ekstrak buah hem mempunyai bukan sahaja hartanah emolien, tetapi juga tindakan anti-radang. Merebus diperbuat daripada buah-buahan hem boleh digunakan untuk merawat batuk kuat. Selain itu, anda boleh menggunakannya sebagai berkumur dan mulut bilas menangani angina.
Minyak rami, dan juga, minyak flaks, digunakan untuk membuat pelulut berkapur (bahagian 1: 7). Pelulut itu terbukti sangat membantu apabila berurusan dengan terbakar.
Rami mengandungi phytin. Bahan ini digunakan dalam kes keletihan saraf, diatesis, anemia, tekanan darah rendah, keadaan kurang sehat, rachitis, osteomalacia, mati pucuk dan penyakit lain. Ia adalah disebabkan oleh hakikat bahawa phytin mengandungi fosforus, kalsium dan magnesium garam yang berkaitan dengan bahan-bahan organik.
Hemp ditanam di taman di antara pokok-pokok buah-buahan untuk melindungi mereka daripada haiwan perosak dan penyakit. Ia adalah disebabkan penting puncak hem minyak pelepasan itu.

Ganja Indica adalah satu bentuk hem. Pertumbuhan dan penggunaan ia adalah dilarang di pelbagai negara. Walau bagaimanapun, kilang itu telah digunakan untuk tujuan perubatan sepanjang sejarah. Queen Victoria disebut herba ini kerana sepanjang yang sakit-pembunuh dan ia biasa digunakan untuk melegakan kesakitan haid dan kekejangan. Pada masa kini, penggunaan tumbuhan untuk tujuan perubatan dibenarkan di sesetengah negara. Ia digunakan untuk merawat pelbagai penyakit, misalnya, AIDS dan kanser (semasa kemoterapi).

Ganja Indica adalah berasal herba ke kawasan-kawasan di sekitar Laut Caspian dan Laut Hitam, Caucasus, China, Iran, India Utara, Asia Tengah dan Mexico. Terdapat pelbagai spesies herba yang dicipta semasa pemilihan. Herba tumbuh di kawasan panas dengan peningkatan sinaran suria (contohnya, kawasan pergunungan) dikatakan mengandungi sebahagian besar bahan-bahan aktif. Anda perlu mengumpul puncak perempuan tumbuhan Ganja Indica pada awal yang kemekaran bunga dan pembentukan buah-buahan. Ia adalah disebabkan oleh hakikat bahawa herba melepaskan sebahagian besar bahan-bahan resin semasa tempoh masa itu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar