Senin, 09 November 2015

Merawat Buasir - Cara Berkesan Merawat Buasir

Merawat Buasir - Cara Berkesan Merawat Buasir

Merawat buasir sentiasa sangat mudah dengan syarat anda tahu sebab-sebab mereka di tempat pertama. Maka ia adalah suatu perkara yang mengamalkan prinsip-prinsip berdasarkan sebab-sebab untuk tiba di bagaimana dengan mudah merawat buasir. Menemui remedi pelbagai yang ada dan anda tidak perlu mengambil jalan keluar pembedahan untuk masalah buasir anda.

Buasir hanya bengkak saluran darah ditemui di bahagian bawah rektum dan juga di dubur. Ini boleh sama ada dalaman atau luaran mengikut kedudukannya yang dekat dengan garis dentate yang terusan dubur. Mereka yang didapati di atas garis adalah buasir dalaman manakala mereka yang di bawah adalah dipanggil buasir luaran. Merawat buasir adalah sangat mudah dijalankan dengan menggunakan pelbagai ubat semula jadi dan rumah.

1. Pastikan anda segera merawat buasir yang akut menjengkelkan dan menyakitkan. Keluar dan dapatkan ubat tiga-dalam-satu yang akan membantu sementara untuk mengurangkan ketidakselesaan. Ini akan mengandungi astringen, anestetik dan agen anti-radang steroid. Astringen ini akan mengecutkan buasir dengan mengecutkan saluran darah dan kemudian memotong bekalan darah di dalamnya. Anestetik akan memberi kesan kepada hujung saraf dan mati rasa mereka itu mengurangkan kesakitan. Steroid yang akan menghilangkan rasa sakit dan gatal dan pada masa yang sama menyembuhkan kulit yang koyak atau cedera di sekitar buasir. Jika buasir dalaman, menggunakan jenis supositori itu. Versi krim boleh digunakan untuk merawat buasir luaran.

2. Kemudian, anda perlu mengambil tindakan segera untuk mengkaji pengambilan makanan anda. Pastikan anda kembali kepada diet yang mengandungi banyak serat. Serat boleh didapati dari buah-buahan dan sayur-sayuran. Juga terdapat dalam bijirin penuh seperti beras dan oat, serat ini akan menambah pukal berair sistem pencernaan sekali gus memastikan najis lebih lembut dihasilkan pada membuang air besar. Oleh itu tidak akan ada meneran semasa membuang air besar. Ini akan membantu banyak dalam merawat buasir.

3. Menyediakan mandi sitz menggunakan air suam. Rendamkan punggung di dalamnya selama 20 minit tiga atau empat kali sehari sehingga kesakitan reda. Menggunakan mandi bukan sahaja akan mengecutkan buasir tetapi juga membersihkan kawasan dubur itu menghalang jangkitan daripada menetapkan masuk. Jangan gunakan sabun wangi atau minyak di dalam bilik mandi apabila anda merawat buasir.

4. Tambahan. Saya selalu mengingatkan pelanggan saya untuk mengambil makanan tambahan. Orang-orang penting termasuk Vitamin C 1000 mg tablet yang perlu diambil setiap hari. Ini akan mengukuhkan saluran darah atau mana-mana sel-sel badan untuk perkara itu. Ia juga akan mengecutkan buasir. Omega 3 tambahan 1000 mg akan membolehkan peredaran darah yang lebih baik dan ia juga akan menghilangkan radang dalam badan termasuk buasir.

Merawat buasir mudah selesai dengan syarat anda mempunyai maklumat mengenai langkah-langkah yang perlu diambil. Ini boleh didapati dengan mudah jika anda mengikut garis panduan dalam prosedur rawatan rumah. Ini didapati sangat selamat, murah dan berkesan dalam menyelesaikan masalah buasir.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar