Senin, 09 November 2015

Buah Pinggang Pelan Stone Diet

Buah Pinggang Pelan Stone Diet

Batu dalam buah pinggang anda adalah amat menyakitkan dan anda perlu memastikan bahawa anda melakukan semua yang anda boleh untuk mengelakkan diri anda daripada mendapat penyakit ini dahsyat. Dalam usaha untuk melakukan ini, anda perlu mengikuti pelan diet batu karang yang betul dan menyedari makanan yang sebenarnya boleh menyebabkan penyakit ini.

Makanan yang mengandungi oxalate yang untuk benar-benar menyebabkan penyakit ini. Makanan yang tinggi dalam oxalate termasuk bayam, kacang dan coklat. Anda juga harus mengelakkan makan asparagus, rhubard, kupang dan strawberi.

Jika anda pernah mengalami penyakit ini maka anda perlu memberi perhatian khusus kepada jumlah natrium dalam diet anda. Anda harus berfikir dua kali menambah garam tambahan dalam makanan anda. Cuba untuk menghadkan jumlah makanan ringan masin anda mengambil tahap natrium setinggi dikaitkan dengan pembentukan penyakit.

Anda juga perlu ingat mengenai jumlah protein dalam diet anda. Satu jumlah yang tinggi protein juga dikaitkan dengan pembentukan penyakit. Oleh itu, anda perlu mengehadkan jumlah daging, kacang dan produk tenusu dalam diet anda.

Namun anda perlu cuba untuk meningkatkan jumlah kalsium dalam diet anda. Ia telah mendapati bahawa diet rendah kalsium boleh menyebabkan penyakit ini.

Anda harus berusaha untuk minum sekurang-kurangnya 6 pain air sehari. Ini akan menjadikan buah pinggang anda lebih cekap dan meningkatkan keupayaan mereka untuk mengeluarkan bahan buangan dari badan anda.

Akhir sekali jika anda percaya anda mempunyai risiko tinggi menghidap penyakit itu perlu berbincang dengan doktor anda yang akan dapat untuk meletakkan bersama-sama pelan buah pinggang batu diet.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar