Senin, 09 November 2015

Apabila bayi tidak dapat tahi: Baby Sembelit Pemulihan

Apabila bayi tidak dapat tahi: Baby Sembelit Pemulihan

Ia cukup untuk menjadi ibu bapa yang baik pada hari-hari yang baik keras, tetapi apabila sesuatu yang sakit bayi ia lebih daripada satu cabaran. Bayi tidak boleh memberitahu kita apa yang salah, jadi ia boleh menjadi sukar untuk menentukan apa masalah sebenar. Apabila bayi sembelit, bagaimanapun, terdapat tanda-tanda untuk mencari. Adakah bayi anda:

Menangis?
Meneran?
Bertukar menjadi merah di muka?
Adakah bayi tidak mempunyai lampin kotor baru-baru ini, atau mempunyai satu penuh dengan keras, najis kerikil-suka?

Jika anda menjawab "ya" kepada soalan-soalan ini, bayi anda berkemungkinan besar sembelit. Anda akan perlu untuk mendidik diri anda pada beberapa penawar sembelit bayi untuk mendapatkan ikatan anda kegembiraan kembali ke tersenyum beliau, berdekut diri dengan seberapa segera yang mungkin.

Apakah formula bayi anda makan? Jika demikian, ia boleh menjadi formula yang menyebabkan masalah. Jika anda telah menukar formula baru-baru ini, beralih semula dan lihat jika masalah itu reda. Juga, jika anda sedang menyusukan bayi susu formula berasaskan lembu (yang majoriti formula bayi adalah), isu itu boleh menjadi sensitiviti diperolehi kepada laktosa. Cuba beralih kepada formula berasaskan soya dan memantau aktiviti usus anak anda untuk melihat jika apa-apa perubahan berlaku.

Jika bayi anda susu ibu, mungkin ada sesuatu di dalam susu ibu anda yang menyebabkan perut kecewa pada bayi. Jika mommy makan makanan yang kuat berperisa atau yang dikenali sebagai gas di kalangan orang dewasa (seperti kubis, bawang, dan rempah yang kuat) perasa ini boleh diteruskan kepada bayi melalui susu ibu. Memeriksa diet anda sendiri untuk menentukan sama ada penawar sembelit bayi yang paling mudah ditentukan untuk anda boleh dikesan kembali kepada ibu, bukan bayi.

Sama ada anda menyusu badan atau formula memberi makan anak anda, jika anda telah menentukan bahawa itu diet tidak ibu atau jenis formula yang menyebabkan isu-isu, anda mungkin perlu mencuba sesuatu yang lain. Salah satu yang paling mudah penawar sembelit bayi adalah untuk menambah diet jus prune bayi. Jus prun boleh dicampur dengan susu ibu atau formula dan diberikan kepada bayi dalam botol, menjadikan ia satu cara yang selamat dan mudah untuk menggalakkan pergerakan usus yang baik pada anak anda. Jika masalah ini menjadi kronik, kerana ia kadang-kadang akan dengan kanak-kanak, jus prun sebagai langkah pencegahan harian juga pilihan yang baik.

Prun jus sebagai salah satu penawar sembelit bayi untuk bayi yang lebih tua daripada empat bulan: Cairkan tentang auns jus ke dalam ½ cawan susu ibu atau formula. Ini boleh diberikan kepada bayi dua kali sehari (untuk sejumlah 8 auns formula atau susu dan 2 auns jus setiap hari) sehingga masalah itu diselesaikan. Jika bayi belum berusia empat bulan, ia hanya perlu mengambil kira-kira satu sudu jus setiap 4 oz susu untuk melonggarkan najis.

Lain-lain penawar sembelit bayi adalah sama seperti untuk orang dewasa. Sebagai contoh, memastikan bayi anda kekal cukup terhidrat sepanjang hari. Bayi susu ibu yang memberi makan mengikut jadual tetap dan cukup mengalirkan payudara akan mendapat hidrasi yang cukup. Air adalah pilihan yang baik untuk kanak-kanak yang boleh minum dari cawan, tetapi sentiasa memastikan mereka masih mendapat susu yang cukup juga, kerana ia mengandungi vitamin dan nutrien yang penting.

Ia tidak pernah menyenangkan apabila bayi anda tidak selesa, dan sembelit boleh mendatangkan malapetaka pada badan sedikit bayi anda. Yakinlah, bagaimanapun, bahawa ini adalah yang paling sering tidak tanda apa-apa jua yang serius dan ia boleh diselesaikan dengan kerja penyiasatan sedikit dan perubahan kecil dalam diet anda atau bayi anda. Jika masalah berterusan, bagaimanapun, anda mungkin perlu bercakap dengan doktor anak anda untuk menentukan bagaimana untuk meneruskan terbaik.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar