Senin, 09 November 2015

Bagaimana Untuk Berhenti Sweat

Bagaimana Untuk Berhenti Sweat

Jika anda membaca artikel ini maka anda mungkin mengalami masalah yang memalukan peluh berlebihan. dalam artikel ini, saya akan memberikan anda nasihat pakar dalam usaha untuk anda untuk belajar bagaimana untuk menghentikan peluh.

Pertama sekali anda tidak keseorangan, keadaan ini peluh berlebihan memberi kesan kepada ramai orang di seluruh dunia. Walau bagaimanapun ia adalah satu perasaan yang dahsyat apabila anda dapat merasakan peluh menitis ke bawah badan kita terutamanya apabila anda berada di hadapan orang ramai.

Pilihan pertama akan bagi anda untuk mengambil langkah-langkah drastik yang boleh termasuk suntikan botox, ubat-ubatan atau pembedahan. Walau bagaimanapun kos rawatan ini sering mahal dan kesan sampingan yang sering bersama.

Walau bagaimanapun, ada cara semulajadi untuk menghentikan peluh, anda perlu meningkatkan jumlah senaman harian anda, cuba untuk pergi berjoging selama 30 minit setiap hari, kajian telah mencadangkan bahawa lebih cergas anda, semakin kurang anda akan berpeluh.

Anda juga perlu memberi tumpuan kepada diet dan makanan yang anda makan setiap hari. Anda perlu mengelakkan makanan yang tinggi lemak dan karbohidrat, badan anda perlu bekerja keras untuk membakar kalori makanan ini mengandungi yang akan menyebabkan anda mengalami peningkatan jumlah peluh pada badan anda.

Sebaliknya cuba makan makanan yang kaya dengan serat dan protein. Penyelidikan juga menunjukkan bahawa yang mempunyai pengambilan harian kalsium yang tinggi juga boleh mengurangkan berpeluh

Anda perlu mengambil vitamin dan mineral tambahan, cuba untuk memilih makanan tambahan yang kaya dengan magnesium sebagai kajian menunjukkan bahawa magnesium boleh menghentikan peluh.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar