Senin, 09 November 2015

Minum Jus Cherry Untuk Gout

Minum Jus Cherry Untuk Gout

Nilai untuk makan pelbagai jenis buah-buahan untuk mengekalkan badan yang sihat adalah yang terkenal. Walau bagaimanapun, menggunakan jus ceri untuk gout boleh menjadi alternatif yang kuat untuk mengurangkan keradangan dan bengkak yang dikaitkan dengan masalah itu. Ceri kaya dengan antosianin, flavonoid, dan antioksidan yang adalah bahan penyembuhan semula jadi yang sains, hanya sekarang, mula faham.

Para penyelidik kini mendapati bahawa antioksidan melawan radikal bebas. Dalam keadaan seperti kanser, ini musuh kepada sel individu badan menyerang, menyebarkan penyakit ini. Sebaliknya, flavonoid, yang juga dikenali untuk melawan kanser, berfungsi untuk mengurangkan keradangan yang menyerang sendi dan tisu di dalam keadaan seperti gout.

Satu sebatian lain yang dijumpai dalam ceri adalah antosianin. Ia adalah sebahagian daripada keluarga flavonoid, namun ia adalah jelas berbeza. Walaupun sedikit yang diketahui tentang sebatian ini selama bertahun-tahun, penyelidik telah baru dijumpai bahawa bahan ini bukan sahaja memberi buah ia warna yang cemerlang, ia juga berfungsi sebagai agen anti-radang yang diperlukan oleh penghidap gout.

Antosianin menghalang pengeluaran enzim yang merangsang keradangan pada sendi dan tisu. Kristal asid urik yang dihasilkan oleh prostaglandin mula menyerang sendi, tetapi boleh direncat oleh antosianin yang terdapat dalam ceri.

Banyak kajian oleh universiti-universiti utama sekarang menunjukkan bahawa hanya makan ceri setiap hari mengurangkan kandungan asid urik dalam badan dengan memerangi enzim yang merosakkan dan menyekat oksida dengan cara ini mengembalikan protein dan memulihkan tisu yang rosak.

Kajian telah menunjukkan bahawa makan ceri bekerja dengan berkesan untuk memerangi kesan-kesan penyakit yang melemahkan. Sama ada mereka segar, kering, atau disampaikan dalam bentuk lain hasilnya adalah sama. Ramai pesakit kini telah mendapati bahawa minum jus ceri untuk gout adalah pilihan untuk kemudahan serta kuasa penyembuhan yang kuat. Bagi orang-orang yang menderita dengan penyakit ini, ia adalah satu alternatif yang baik.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar