Senin, 09 November 2015

Kesihatan Holistik dan Kesihatan

Kesihatan Holistik dan Kesihatan

Mendapat kesihatan holistik dan kesihatan harus menjadi antara keutamaan semua orang. Ini pada dasarnya bermakna bahawa semua elemen berbaris satu sama lain dan bahawa anda mempunyai kesihatan yang lengkap. Tiga komponen yang menentukan tahap kesihatan anda adalah minda, badan dan semangat. Jika salah satu aspek telah tercampak keluar dari kira-kira, maka sakit atau penyakit mungkin berlaku. Individu ini akan menjadi baik lagi apabila kira-kira telah dipulihkan dengan terapi alternatif.

Di dunia Timur, banyak penekanan diberikan kepada kesihatan rohani seseorang. Di China, ini disebut sebagai chi, dan kaum India memanggilnya Vedas anda. Teori amalan-amalan ini adalah bahawa terdapat beberapa saluran yang mengalir melalui badan anda. Jika mereka dapat bergerak ceplosan, maka anda adalah betul-betul sihat. Apabila satu saluran tersumbat, ia dipercayai bahawa adalah punca penyakit dalam diri seseorang. Dalam usaha untuk kesihatan holistik dan kesihatan untuk dipulihkan, tersumbat mesti benar-benar dikurangkan.

Mereka yang mengamalkan jenis ubat-ubatan melihat tiga komponen bukan hanya gejala penyakit ini. Daripada mendiagnosis masalah ini dengan segera, pengamal akan menilai perasaan semasa, emosi, hubungan, dan kawasan-kawasan lain anda minda, badan dan semangat untuk mencari punca sebenar masalah yang anda alami. Setelah ditentukan, mereka biasanya akan menawarkan terapi alternatif yang akan membolehkan anda untuk menyelaraskan semula chi anda supaya anda akan sihat semula.

Perubatan konvensional beroperasi pada idea bahawa tanda-tanda dan gejala-gejala anda mungkin menunjukkan tidak selalunya satu petunjuk yang tepat mengenai apa yang sedang berlaku dalam badan anda. Sebagai contoh, loya yang berterusan boleh disebabkan oleh masalah penghadaman atau makan yang tidak sihat. Walau bagaimanapun, kebimbangan dan tekanan sosial atau kewangan juga boleh menyebabkan kesakitan anda. Jika tekanan yang berlebihan sembuh, loya tidak mungkin hilang. Oleh itu, anda akan mahu untuk merawat penyakit dengan kaedah alternatif dan bukannya ubat perut.

Sesuatu pernyataan yang dibuat oleh Hippocrates, bapa perubatan moden, menunjukkan bahawa makanan adalah benar-benar semua yang diperlukan untuk mengekalkan keseimbangan yang betul untuk kesihatan holistik dan kesejahteraan. Petikan yang tepat adalah, "Biarkan makanan menjadi ubat dan ubat-Mulah kepada makanan." Oleh itu, terapi alternatif yang melibatkan bahan-bahan semulajadi dan teknik mungkin lebih berkesan daripada ubat-ubatan sintetik yang dibuat untuk menyembuhkan penyakit. Ubat-ubatan ini boleh berbuat apa-apa lebih daripada melegakan sementara gejala, manakala memulihkan keseimbangan boleh menghapuskan isu ini sekali dan untuk semua.

Seperti yang anda lihat, idea kesihatan holistik dan kesejahteraan popular di banyak kawasan di dunia. Ramai orang menjauhkan diri dari ubat-ubatan yang memihak kepada penyembuhan yang lebih semula jadi. Ini dikatakan memberi manfaat kerana anda menyasarkan penyebab dan bukannya merawat gejala semasa sedang dialami.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar