Senin, 09 November 2015

Sentiasa Simpan Pilihan Terbuka Anda Apabila Ia Datang kepada Kesihatan Anda

Sentiasa Simpan Pilihan Terbuka Anda Apabila Ia Datang kepada Kesihatan Anda

Apabila kita jatuh sakit, perkara pertama yang kita diberitahu adalah untuk pergi ke doktor. Sebaik sahaja anda ubat yang ditetapkan atau apa-apa bentuk rawatan, ia diterima secara umum bahawa anda perlu mengikut nasihat doktor anda. Ini penting, kerana ia akan memastikan bahawa anda mendapat yang lebih baik. Pasti ada yang salah dengan cara ini pemikiran. Ini adalah sebab mengapa doktor telah menghabiskan bertahun-tahun latihan untuk menjadi di mana mereka berada sekarang. Oleh itu, idea mempersoalkan doktor anda boleh menjadi sangat membunuh diri, bukan?

Dalam kebanyakan kes, doktor akan menetapkan rawatan yang betul dan membuat diagnosis yang betul untuk sebarang masalah yang berpotensi. Mereka juga akan melakukan semua yang mereka boleh untuk membantu anda menjadi lebih baik. Walau bagaimanapun, seperti orang lain, mereka juga manusia. Mereka membuat kesilapan seperti yang kita lakukan. Ego mereka juga boleh menyakiti, dan seperti kebanyakan orang, mereka tidak suka untuk diberitahu bahawa mereka adalah salah. Di samping itu, terdapat juga tradisi. Masyarakat mempunyai kecenderungan untuk tetap dengan tradisi, sama ada ia adalah berguna atau tidak. Dan manakala masyarakat tidak mempunyai keupayaan untuk berubah, ia biasanya sangat perlahan dan membosankan, kerana tiada siapa yang suka melepaskan diri dari tradisi. Perkara yang sama boleh dikatakan tentang dunia perubatan.

Malangnya, cara pemikiran ini boleh menutup mata kita untuk mencari cara yang berkesan untuk merawat penyakit kronik atau apa-apa jenis penyakit. Lebih menyedihkan lagi ialah apabila individu tertentu tidak cuba untuk berpisah daripada bulatan, mereka biasanya diejek atau hanya diabaikan. Ini boleh diteruskan sehingga bunyi yang cukup telah dibuat, yang boleh dalam banyak kes sudah terlambat untuk ramai pesakit yang terpaksa tetap dengan tradisi. Apabila kita bercakap mengenai penyembuhan dan alternatif ubat-ubatan alternatif, kebanyakan kita akan segera menjauhkan diri daripadanya hanya kerana apa yang kita dengar di media. Kami melakukan ini tanpa benar-benar mendidik diri kita sendiri mengenai topik ini. Jika anda benar-benar berfikir tentang hal itu, dengan berbuat demikian, kita hanya hidup dengan iman buta. Kami tidak menyimpan semua pilihan terbuka. Ini seterusnya menyempitkan peluang kita untuk kejayaan apabila ia datang untuk mencari cara yang berkesan untuk menyembuhkan diri kita dari sebarang penyakit-penyakit kronik.

Dalam usaha untuk melepaskan diri dari tradisi, kita perlu bersedia untuk menjaga minda kita terbuka dan pilihan kita terbuka. Ini tidak bermakna bahawa kita hanya perlu berpisah daripada tradisi dan meletakkan setiap kepercayaan pelaksanaan alternatif, kerana dengan berbuat demikian, kita hanya akan melakukan apa yang sering kita lakukan sebelum ini. Secara peribadi, saya percaya kedua-dua kaedah tradisional dan kaedah penyembuhan alternatif boleh dan harus dapat bekerja bersama-sama sebelah menyebelah. Walaupun kita tidak mungkin menjadi doktor, kita mempunyai keupayaan untuk mendidik diri kita sendiri dan menjaga fikiran kita terbuka kepada bentuk-bentuk lain rawatan. Dengan mengekalkan minda dan pilihan kita terbuka, kita mencabar doktor kami lebih.

Jika ada satu perkara yang saya telah belajar dalam hidup saya; semakin saya sedang dipersoalkan oleh orang lain, lebih banyak saya cenderung untuk mengambil melihat dengan lebih dekat keupayaan saya dan saya sendiri. Saya juga lebih mampu untuk mempersoalkan diri saya sama ada saya telah melakukan semua yang saya boleh untuk mencari penyelesaian terbaik untuk sebarang masalah, sama ada untuk diri sendiri atau untuk orang lain. Ingat bahawa masa depan anda melawat doktor anda atau mendengar mengenai rawatan terkini, sama ada sama ada daripada kaedah tradisional atau alternatif.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar