Senin, 09 November 2015

Herba terbaik bagi Pengurangan Tekanan

Herba terbaik bagi Pengurangan Tekanan
Blue Cohosh
Juga dikenali sebagai akar Papoose dan akar squaw, cohosh biru merangsang pengecutan otot licin (saluran darah dan otot kecil sekitar arteri) menyebabkan perasaan santai seluruh badan. Satu lagi kesan positif adalah menenangkan gentian otot rahim, dengan itu mengurangkan senggugut. Herba ini adalah yang paling biasa didapati dalam bentuk kapsul. Cohash biru boleh meningkatkan tekanan darah, jadi gunakan dengan berhati-hati; mengelakkan sepenuhnya jika anda mempunyai isu-isu tekanan darah. Cohash Blue adalah tidak digalakkan untuk kanak-kanak dan wanita hamil atau menyusu.
Chamomile
Herba ini berfungsi sama seperti cohash biru dengan mengurangkan kekejangan otot dan senggugut. Manfaat tambahan chamomile termasuk kesan sedatif ringan, kesan anti-radang dan kemudahan indigestive. Chamomile adalah yang paling biasa digunakan sebagai teh yang dibuat daripada bunga kering, yang merupakan minuman sebelum tidur besar untuk membantu dalam tidur. Dapatkan nasihat doktor sebelum mengambil chamomile jika anda mempunyai apa-apa penyakit kronik saluran gastrousus. Chamomile adalah tidak digalakkan untuk kanak-kanak dan wanita hamil atau menyusu.
Ginger
Juga dikenali sebagai rhizome halia, halia boleh membantu melegakan loya dan mabuk disebabkan oleh ketakutan dan kebimbangan. Ia juga boleh merawat sakit kepala migrain dan berfungsi sebagai anti-radang pada sendi. Teh panas yang diperbuat daripada akar adalah kegunaan dalaman yang paling biasa halia. Tinctures dan poultices boleh dibuat untuk kegunaan luaran. Dapatkan nasihat doktor sebelum mengambil halia jika anda mengambil sebarang ubat-ubatan termasuk aspirin, julap, ubat sejuk, antasid, asid amino atau preskripsi halia boleh mengubah keberkesanan ubat tersebut. Ginger tidak disyorkan untuk kanak-kanak dan wanita hamil atau menyusu.
Ginseng
Penawar-semua ubat Asia purba, ginseng mengurangkan tekanan dan keletihan dan berfungsi sebagai antioksidan. Faedah mungkin lain adalah rawatan gejala menopaus dan pengurangan glukosa darah dalam pesakit kencing manis. Teh sejuk atau panas yang diperbuat daripada akar adalah kegunaan dalaman yang paling biasa daripada ginseng. Dapatkan nasihat doktor sebelum mengambil ginseng jika anda mengambil sebarang ubat-ubatan termasuk aspirin, julap, ubat sejuk, antasid, asid amino atau preskripsi sebagai herba yang boleh mengubah keberkesanan ubat-ubatan tersebut. Ginseng adalah tidak digalakkan untuk kanak-kanak dan wanita hamil atau menyusu.
St John Wart
Juga dikenali sebagai Klamath rumpai, St John ketuat mengurangkan kemurungan dan kebimbangan dan berfungsi sebagai anti-bakteria dalam penyembuhan luka dan terbakar ringan. Semua bahagian bunga yang digunakan, termasuk kelopak dan batang, dalam membuat cecair dan kapsul bentuk untuk kegunaan dalaman. Tinctures dan poultices boleh dibuat untuk kegunaan luaran. Jangan gunakan St John ketuat sempena antidepresan preskripsi. St John ketuat tidak disyorkan untuk kanak-kanak dan wanita hamil atau menyusu.
Ingat untuk penyelidikan sepenuhnya dan menyiasat sebarang ubat herba sebelum memulakan rawatan, terutamanya melalui perundingan doktor anda atau pakar perubatan utama. Jika herba adalah selamat dan sesuai untuk anda, melegakan tekanan dan manfaat tambahan lain tidak jauh!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar