Senin, 09 November 2015

Jagung, Ketuat, Dan keratoses

Jagung, Ketuat, Dan keratoses

Apakah yang anda cari untuk setiap kali anda memeriksa tangan dan kaki anda? Selain memastikan bahawa kuku kita adalah bersih dan dipotong, kami juga akan mencari tanda-tanda-tanda ketuat atau jagung daripada terbentuk. Kita akan berasa lega jika terdapat tiada, dan akan sentiasa marah jika masalah-masalah ini hodoh telah dikesan.

Ia adalah hodoh kerana kulit yang dijangkiti kelihatan berbeza dari yang lain dalam warna dan tekstur yang akan menjadi sama ada keras atau lembut. Tidak kira berapa banyak kita lembap kulit kita atau memetik pada kulit yang terjejas, masalah-masalah ini hodoh masih berterusan.

Ia boleh menjadi amat memalukan apabila anda perlu bersalaman dengan orang ramai di majlis-majlis dan melihat bagaimana tangan orang lain itu licin dan lembut berasa berbanding dengan orang yang anda sendiri kasar. Rasa sedar tiba-tiba, kami dengan cepat akan membiarkan Sebaliknya pergi. Atau apabila anda mahu memakai sandal atau kasut berujung dibuka, jagung atau ketuat pada jari kaki boleh kelihatan cantik menjijikkan, dan menyakitkan juga, jika masalah ini adalah serius.

Jagung dan ketuat - ini adalah masalah kulit yang paling biasa dan ditakuti terdapat pada kaki yang semua orang mendapat. Oleh kerana mereka biasanya berlaku di sekitar kawasan-kawasan ini, terutamanya kaki, jagung dan ketuat malangnya pada perhatian arahan apabila ia menyakitkan jika tidak, mereka biasanya diabaikan. Tidak ramai wanita mendapati berbangga dengan kaki mereka, manakala yang lain sikap terhadap mereka adalah malu paling teruk. Kaki biasanya dilupakan atau diabaikan dan dianggap kurang penting manakala bahagian atas badan mengambil sebahagian besar daripada perhatian kita di dalam cermin. Seperti kata pepatah "dari pandangan luar pemikiran". Ia seolah-olah cukup mudah untuk muncul digilap dan bijak dengan melakukan mengasari rambut, sambil pada pakaian yang bergaya, memilih barang kemas, menarik sehingga hos seluar dan tergelincir ke dalam kasut tajam untuk pujian rupa, sebelum menangani cabaran kerja harian. Selama ini kaki, bersama-sama dengan masalah menjengkelkan mereka, terus berada di luar penglihatan, selamat tersembunyi dalam kasut mengecutkan untuk sepanjang hari. Ia hanya pada rumah yang kaki risiko pendedahan penuh dan pemeriksaan jagung kaki kulit seburuk masalah- dan ketuat. Walaupun kasut kulit yang paling mahal kita tidak boleh mencegah masalah ini daripada berlaku. Kami biasanya tidak sedar berlakunya jagung dan ketuat sehingga mereka berada dalam serius, peringkat menyakitkan mereka.

Jagung adalah kon berbentuk, terbatas dan penumbuhan yg terlalu cepat pedih. Ia menyebabkan kulit atau lapisan epidermis mengeras, dengan titik memotong kon ke dalam lapisan kulit yang lebih dalam, yang adalah apa yang menyebabkan kesakitan. Sakit ini dicetuskan oleh geseran berterusan dan tekanan ke atas kawasan-kawasan tertentu dari kasut sakit pas dan biasanya berlaku pada jari kaki atau tapak kaki. Jagung boleh dikelaskan kepada dua kumpulan: jagung keras, yang biasanya digubal pada permukaan luar dan atas jari kaki: Corn lembut membangun antara jari kaki, terutamanya pada jari kaki keempat dan kelima, yang biasanya melembutkan oleh kelembapan atau peluh.

Ketuat lain masalah kulit yang biasa. Walaupun ia berlaku akibat daripada memanjangkan geseran pada kulit, dan bukannya pertumbuhan kulit, pecah kulit, dengan itu mendedahkan kawasan yang sensitif kepada virus. Jangkitan menyelesaikan melalui kulit pecah dan ketuat untuk membentuk. Ia juga disebabkan oleh pengerasan tempatan disebabkan geseran yang berat atau tekanan. Ia ciri-ciri yang sama ada lembut atau keras, bulat, rata dan ruang yang paling mungkin untuk ia berlaku adalah pada jari dan tangan, serta kaki. Ketuat juga boleh berlaku di bahagian-bahagian badan yang terdedah kepada tidak berhenti-henti geseran kulit daripada objek keras atau permukaan. Kawasan tersebut adalah jari, siku dan lutut. Malah, ketuat boleh datang dalam pelbagai bentuk dan boleh mula mencari sebagai semula jadi seperti tanda lahir. Ia juga datang dalam bentuk yang lain seperti ketuat keras, ketuat kemaluan serta orang-orang yang berlaku ke atas di mana-mana kawasan badan. Ia mendakwa bahawa ketuat boleh diburukkan reaksi alahan atau mangsa; s hipersensitiviti kepada bahan-bahan tertentu.

Selain membantu untuk menonjolkan imej yang profesional dan bergaya, kasut juga boleh menjadi sumber kerengsaan dan juga boleh membawa kepada masalah hodoh seperti kulit keras. Salah satu cara untuk mengelakkan daripada membentuk ketuat atau sebelum mereka mendapatkan ke tahap kritikal adalah dengan kerap menggosok ia di luar perlahan-lahan di kawasan terdedah atau terjejas dengan batu timbul. Cara terbaik untuk melakukannya adalah selepas mandi apabila kulit masih lembut dan lembap. Menumpukan perhatian kepada mengusap batu timbul perlahan-lahan di kawasan-kawasan seperti tumit, jari kaki, dua belah kaki atau kulit keras yang muncul di jari. Ini perlu diikuti dengan penggunaan krim. Walau bagaimanapun mengelakkan pemotongan atau menarik ketuat diri sendiri kerana ia boleh menimbulkan masalah. Dalam kes-kes yang serius mempunyai ia dikeluarkan oleh doktor.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar