Senin, 09 November 2015

Rawatan yang berbeza untuk Gout

Rawatan yang berbeza untuk Gout

Ramai orang di seluruh dunia sedang mengalami penyakit dikenali sebagai gout. Gout adalah sangat menyakitkan dan mengecewakan. Berikut adalah beberapa rawatan gout mungkin untuk mendapatkan melegakan kesakitan.

Pertama adalah rawatan herba untuk gout. Ada beberapa rawatan herba yang boleh digunakan jika anda mengalami serangan gout. Akar Yucca adalah contoh yang terbaik untuk ini. Ia adalah sangat baik dalam mengurangkan kesakitan yang disebabkan oleh keradangan sendi. Satu lagi rawatan herba adalah Biji saderi. Ia boleh menjadi bantuan yang besar dalam membasmi gejala gout dan ia juga mengurangkan tahap asid urik dalam badan. Ia hanya bermakna bahawa benih saderi bukan sahaja menghilangkan kesakitan, ia juga boleh mengelakkan berlakunya gout.

Kedua adalah rawatan gout homeopati. Salah satu pilihan yang boleh anda cuba adalah Colchicum. Anda boleh menggunakannya untuk mengurangkan kesakitan. Satu lagi pilihan adalah Calcarea Flourica. Orang-orang yang digunakan ia berkata bahawa ia adalah sesuai untuk melegakan kesakitan daripada kaki. Jika anda mahu rawatan yang mengurangkan kekakuan pada sendi, anda boleh cuba Rhododendron.

Ketiga ialah rawatan di rumah untuk gout. Terdapat dua jenis ubat rumah untuk gout: ais dan baking soda. Ais boleh membantu mengurangkan kesakitan dengan penyejukan kawasan yang terjejas. Walau bagaimanapun, anda perlu sedar bahawa terlalu banyak ais boleh menyebabkan radang dingin ke jari kaki anda. Baking soda dikatakan boleh membantu meneutralkan asid urik kerana baking soda merupakan produk asas alkali.

Keempat adalah rawatan gout semulajadi. Perkara terbaik yang boleh anda lakukan adalah untuk makan makanan yang tinggi dengan vitamin C dan kalium seperti anggur atau ceri. Makanan ini boleh membantu anda mengurangkan rasa sakit yang disebabkan oleh serangan gout dan ia juga boleh menjadi langkah pencegahan untuk mengelakkan berlakunya gout.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar