Senin, 09 November 2015

Calendula - Penyembuhan sifat-sifat Herb The Terbongkar (Bahagian 1)

Calendula - Penyembuhan sifat-sifat Herb The Terbongkar (Bahagian 1)

Artikel ini menerangkan sifat-sifat penyembuhan calendula. Ia membincangkan dengan garis panduan mengenai bagaimana untuk mengumpul dan mengeringkan herba, dan juga, bagaimana untuk menggunakannya ketika berhadapan dengan masalah kesihatan.

Calendula adalah herba perubatan yang terkenal dan diedarkan secara meluas dan tumbuhan hiasan. Ia merupakan tumbuhan tahunan dengan batang yang semakin meningkat kepada ketinggian 30-60 sentimeter. Batang yang bercabang. Bunga yang berwarna kuning atau oren-kuning disusun dalam hal berkembang komposit dengan diameter purata 3-5 sentimeter. Bunga tumbuhan bermula dari bulan Jun sehingga lewat musim luruh.

Calendula ditanam di tempat yang cerah dalam bidang atau taman. Anda perlu mengumpul kepala bunga selepas kemekaran dan segera mengeringkannya. Herba yang boleh dikeringkan dalam kamera pengeringan pengudaraan yang baik pada suhu antara 40 dan 45 darjah Celsius. Anda boleh menyiarkan kering bunga, serta, selagi, cuaca cukup panas. Jangan mendedahkan mereka kepada cahaya matahari langsung.

Bunga Calendula dikatakan mengandungi karotenoid, bahan resin, flavonoid, minyak pati, glycodises triterpin (saponin), bahan mucilaginous, bahan-bahan pahit, asid organik, asid askorbik, bahan-bahan mineral, unsur-unsur mikro (seperti, zink, tembaga, molibdenum, selenium dan lain-lain) dan lain-lain bahan-bahan biologi aktif.
Herba ini mempunyai sedatif, antispasmodic, anti-berdarah, tekanan darah mengurangkan, tindakan penyembuhan anti-radang dan luka.
Ubat Calendula terbukti untuk menenangkan anda ke bawah, melanjutkan tidur anda, merangsang fungsi jantung, mengurangkan tekanan darah dan mendalamkan pernafasan anda. Dalam usaha untuk membuat kemasukan, anda perlu tanamkan satu sudu teh herba dengan segelas air mendidih. Mari bru infusi selama 15-20 minit dan tuang ia. Minum satu pertiga atau separuh daripada kaca berwarna di antara waktu makan. Jika anda ingin untuk menyediakan merebus, anda perlu tanamkan satu sudu teh herba dengan segelas air mendidih dan rebus kemasukan itu selama 10-15 minit. Minum satu pertiga atau separuh daripada segelas merebus antara waktu makan. Anda boleh tanamkan 2 sudu besar bunga dengan segelas air mendidih dan biarkan infusi untuk minuman selama 20 minit. Ambil 1-2 sudu infusi 2-3 kali sehari. Tanamkan herba (1 bahagian) dengan etanol pada 70 peratus kepekatan (10 bahagian) untuk mendapatkan berwarna. Satu dos berwarna adalah 10-20 turun.
Pemulihan diperbuat daripada tumbuhan melegakan sakit sakit puan dan mengawal tempoh.
Infusion, merebus dan berwarna disiram (satu sudu teh berwarna pada segelas air) digunakan untuk bilas faraj dalam kes hakisan uteri serviks dan pencerobohan Trichomonas. Gunakan ubat-ubatan ini untuk enema untuk berurusan dengan keradangan rektum.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar